Metoda na Boba jest autorską metodą, która uczy dzieci swobodnej komunikacji w języku angielskim. Efektem nauki jest umiejętność językowego odnalezienia się w każdej życiowej, praktycznej sytuacji społecznej i bycia naturalnym, swobodnym w trakcie komunikacji z innymi ludźmi. Po nauczaniu Metodą na Boba nie musisz zastanawiać się, co masz powiedzieć i jak masz powiedzieć. Po prostu mówisz i nie zastanawiasz się nad tym, jak mówisz.
Mówisz po angielsku z taką samą swobodą, jak mówisz po polsku.
Na Bobie nie tylko ważne jest to, że uczymy się angielskiego
Ważne jest to, jak się go uczymy
Zobacz jakich nawyków nieświadomie uczy się Twoje dziecko, uczestnicząc w zajęciach Metoda na Boba, a jakich ucząc się metodami tradycyjnymi.
Tradycyjne metody nauczania
- bierność
- poczucie bycia zależnym i podporządkowanym
- odtwórcze podejście do życia
- powiązanie ocen z wartością dziecka
- blokady przed działaniem, poczucie „nie da się”
- zależność, bezwolność, posłuszeństwo
- rywalizacja i porównywanie się z innymi
- bierne rejestrowanie i odtwarzanie wiedzy, nauka przez wkuwanie słówek, siedzenie nad podręcznikiem i robienie ćwiczeń gramatycznych
- budowanie autorytetu na strachu i ocenianiu
- powtarzanie i odtwarzanie schematów
- uczenie się pod testy i oceny
- karanie za błędy niskimi ocenami
- zewnętrzny przymus
- nauczyciel przekazuje dzieciom wiedzę, sprawdza i kontroluje poziom jej przyswojenia
- edukacja to wyścig, w którym liczą się oceny
Metoda na Boba
- aktywność (bycie zaangażowanym)
- sprawczość, posiadanie wpływu na swoją sytuację
- twórcze podejście do życia
- wzmacnianie poczucia wartości i pewności siebie
- nastawienie na rozwiązywanie problemów
- samodzielność
- nauka współpracy w dobrej atmosferze
- uczenie się poprzez działanie i doświadczanie, nauka poprzez odgrywanie ról i wchodzenie w praktyczne sytuacje
- budowanie relacji opartych na szacunku
- rozwój wyobraźni i kreatywności
- radość odkrywania siebie i świata
- traktowanie błędów jako procesu uczenia się
- budowanie motywacji wewnętrznej
- nauczyciel to przewodnik, który wspiera uczniów w procesie nauczania oraz inspiruje do działania.
- edukacja to wieloletni proces kształtowania „Ja”
W Metodzie na Boba to uczniowie
są w centrum procesu nauczania
Innowacyjność Metody na Boba polega na tym, że nie ma podręczników. Nauczyciel – przewodnik podąża za potrzebami i zainteresowaniami dzieci, a nie za programem z podręcznika, który jest taki sam dla wszystkich, niezależnie od zainteresowań dzieci. Brak podręcznika nie oznacza, że nie piszemy i nie czytamy. Robimy to w starszych grupach tylko w innej formie.
W Metodzie na Boba
nie ma ocen, testów i egzaminów
Nie ma ocen, nie ma presji, zdobywamy wiedzę dla siebie. Nie uczymy się pod testy, tylko uczymy się po to, by używać języka w praktyce. Doceniamy, a nie oceniamy. Ważna jest przyjemność z tego płynąca i docenianie się za nowe nabyte umiejętności. Zamiast ocen jest feedback, czyli jeśli ktoś mówi niepoprawnie, nauczyciel stosuje parafrazę z poprawną konstrukcją.
Dzięki Bobom wkraczamy
w świat magii i fantazji
Tworząc Boby i bawiąc się nimi odkrywamy fascynujący świat przedmiotów. Wchodzimy w krainę fantazji i wyobraźni, do świata mówiących owoców, warzyw, kubeczków i szczoteczek do zębów. To świat magii, w którym wszystko jest możliwe. To także okazja, by być wdzięcznym, za to, co mamy, za każdy przedmiot, który pomaga nam w życiu.
Uczą się
samodzielności i sprawczości
W czasie nauki tą metodą nie tylko nauczyciel prowadzi zajęcia. Jeżeli z grupy wyłania się naturalny lider, który opanował komunikację w języku angielskim w danej grze tak, by móc zastąpić nauczyciela, jego potencjał zostaje wykorzystany. Uczeń zastępuje nauczyciela, a nauczyciel wspiera go i mu kibicuje. Każdy z uczestników może zmienić tok zajęć, bo nie ma z góry narzuconego programu. Warunek jest jeden – poszerzenie umiejętności mówienia po angielsku! Dzięki Metodzie na Boba dzieci uczą się samodzielności, sprawczości, uczą się, że mają wpływ na swoją sytuację, a ich poczucie wartości rośnie.
Języka uczymy się w relacji,
a nie z podręcznika
Nie siedzą w ławkach, tylko w kole
I dużo się ruszają
Rytmy, dźwięki, zmysły, obrazy
Poczuj język, poczuj czas gramatyczny w którym mówisz
Metoda na Boba angażuje wszystkie zmysły. Nauczanie wielozmysłowe przyśpiesza proces przyswajania wiedzy. Boba można zjeść, wypić, powąchać, dotknąć, zobaczyć, bo jest realny. Boby wydają dźwięki, których można się nawet przestraszyć. Podczas zabaw z Bobem wystukujemy rytmy, żeby lepiej zapamiętać słówka i zwroty w języku angielskim. Bawimy się głosem. Mówimy i śpiewamy na różne sposoby. Niektóre dzieci wymyślają nawet piosenki o Bobie, które potem śpiewa cała grupa. Do takich piosenek należy m.in. „Bob is everywhere”. Wymyśliłyśmy ją z Nadią podczas naszych kreatywnych zajęć.
Rytmy, dźwięki, zmysły, obrazy
Poczuj język, poczuj czas gramatyczny w którym mówisz
Autorskie gry
Na Bobie bawimy się w gry ruchowe, dzięki którym przyswajamy język angielski w praktyce. Podczas gier dzieci uczą się mówić pełnymi zdaniami, które łączą się w krótkie rozmówki po angielsku. Rozmówki te związane są z codziennym życiem dzieci.
Moje autorskie gry to: Czarna Dziura, Wirus, Masażyk, Statyczne Koło, Ruchome Koło. Dzieci kochają być w ruchu! Na zdjęciu bawimy się w moją autorską zabawę „Masażyk”.
Enjoy little things,
say thank you and smile.
Bob is here
to make the world a better place.
Enjoy little things,
say thank you and smile.
Bob is here
to make the world a better place.