Sama znajomość języka angielskiego
już nie wystarczy
Na rynku pracy i w życiu liczą się kreatywność, samodzielność, odpowiedzialność, własna inicjatywa, umiejętność tworzenia relacji, pracy zespołowej czy proaktywność.
Metoda na Boba uczy właśnie tego!
Sama znajomość języka angielskiego
już nie wystarczy
Na rynku pracy i w życiu liczą się kreatywność, samodzielność, odpowiedzialność, własna inicjatywa, umiejętność tworzenia relacji, pracy zespołowej czy proaktywność.
Metoda na Boba uczy właśnie tego!
Uczę dzieci w wieku przedszkolnym
i szkolnym na lekcjach indywidualnych
Prowadzę zajęcia dla grup w szkołach i domach kultury w Warszawie
Pracuję z dziećmi, których znajomość angielskiego według klasyfikacji Rady Europy mieści się w przedziale od 0 do poziomu B2.
Uczę dzieci w wieku przedszkolnym
i szkolnym na lekcjach indywidualnych
Prowadzę zajęcia dla grup w szkołach i domach kultury w Warszawie
Pracuję z dziećmi, których znajomość angielskiego według klasyfikacji Rady Europy mieści się w przedziale od 0 do poziomu B2.
„Zajęcia Pani Kasi są zupełnie wyjątkowe. Szukałam nauki języka angielskiego, która nie byłaby powtórzeniem modelu nauczania w szkole tzn. robieniem ćwiczeń, wypełnianiem rubryczek itd. Marzyły mi się zajęcia, gdzie mój syn będzie mógł nauczyć się mówić po angielsku, zajęcia, które pozwolą mu przełamać dystans i strach przed popełnianiem błędów.
Na lekcjach Pani Kasi Antek bardzo szybko się odnalazł i z radością na nie chodził. Mógł w grupie ćwiczyć swoje umiejętności porozumiewania się po angielsku. Ponieważ atmosfera na zajęciach jest bardzo przyjazna, Antek pozbył się strachu mówienia w innym języku. W szkole jego anglistka też odnotowała duży przyrost umiejętności.
Dla mnie najważniejsze było nauczyć go komunikowania się po angielsku i te zajęcia na pewno bardzo mu w tym pomogły.
Dodatkowym plusem jest przyjacielska atmosfera na zajęciach. Mój syn jest raczej dzieckiem nieśmiałym, trzymającym dystans. Pani Kasia pozwalała mu przejmować chwilami rolę nauczyciela, prowadzić grę dla całej grupy. Antkowi to bardzo dodawało skrzydeł. Rosło jego poczucie własnej wartości, sprawczości i umiejętności pracy w grupie.
Z całego serca polecam,”
Urszula Gołaszewska
„Angielski z Panią Kasią to najlepsze co mogło spotkać nasze dzieci, które nie mogą doczekać się każdej kolejnej lekcji. Nie jest to typowa lekcja znana nam ze szkoły – dzieci siedzące w ławce, głowy wiszące nad książkami i uczenie się setek słów na blaszkę. Na szczęście tak nie jest, ponieważ takie lekcje mamy w szkole i jak dotąd mało wniosły.
Zajęcia z Panią Kasia są całkowicie inne. Nie ma podręczników, nie ma zeszytów i nie ma męczenia się dzieci nad listą słówek, czy prób zrozumienia o co chodzi w zawiłych czasach czy odmianach. Są za to ruch, emocje, zaangażowanie i ogromna kreatywność. To dziecko i jego zainteresowania są w centrum uwagi – dzieci z wielką łatwością zapamiętują to, co jest dla nich interesujące i dzięki temu poszerzają swoje słownictwo, a także swobodnie się komunikują. Z lekcji na lekcję coraz bardziej się otwierają i mówią po angielsku. Razem z Panią Kasią wymyślają zabawy i wchodzą w świat wyobraźni, a tam nie ma miejsca na kontrolę, oceny, testy. Uczą się dla siebie, a nie dlatego, że trzeba. To najlepsze z możliwych rozwiązań, ponieważ połączenie zabawy z nauką otwiera je na łatwiejsze zapamiętywanie obcego języka, a także na naturalne z niego korzystanie.”
Katarzyna Szmidel
„To wielka przyjemność zobaczyć jak emocjonujące dla dzieci są zajęcia z Panią, jak są zaangażowane i jak uczą się od siebie, jak współpracują i jak świetnie się bawią! Wszak naukowo udowodniono, że uczymy się i zapamiętujemy przez doświadczanie i że proces ten jest tylko wtedy skuteczny, gdy wzbudzamy emocje i jesteśmy zaangażowani. Szkoda, że prawie nikt nie stosuje Pani metody w praktyce, a nawet renomowane szkoły językowe nie rezygnują z podręczników, które jak się okazuje, z powodzeniem można zastąpić jedną kreatywną głową.”
Karolina Wesołowska
„Do pani Kasi trafiliśmy 7 lat temu z polecenia znajomych. Została nam przedstawiona jako nauczycielka z fantastycznym podejściem do dzieci. Lekcje dalece różniły się od typowo szkolnych, były pełne swobody i komfortu psychiczno-fizycznego. Jednocześnie treść i wiedza była na wysokim poziomie. Jeśli była tylko potrzeba – dostosowywana także do materiału szkolnego. Dzięki metodom stosowanym przez p. Kasię, szybko zniknęła bariera i obawa przed swobodną wypowiedzią. Polecam serdecznie dla wszystkich młodszych i starszych dzieciaków, które mają dość tradycyjnej nauki z podręcznikami. Dzieci darzą olbrzymią sympatią panią Kasię – dzięki czemu motywacja do nauki jest naprawdę duża.”
Anita Regnowska
„Metodę na Boba warto wybrać z dwóch powodów. Po pierwsze Twoje dziecko zdobędzie umiejętność swobodnego mówienia w języku angielskim. Istnieje jednak drugi, ważniejszy powód. Dzięki Metodzie na Boba Twoje dziecko doświadczy najlepszej możliwej edukacji – kształtującej charakter, opartej na relacji, wzmacniającej pewność siebie i poczucie sprawczości, uczącej otwartości na świat, szacunku dla innych oraz rozwijającej naturalne talenty dziecka.”
Katarzyna Wiekiera
„Pani Kasia to wspaniały nauczyciel, który uczy z pasją i fantazją. Uczyła naszą dziś nastoletnią córkę od przedszkola i dzięki temu nasze dziecko płynnie i naturalnie mówi po angielsku!”
Anna Stadnik
„Angielski z Panią Kasią to wielka przygoda. Dzieci tworzą swój własny świat, który jest związany z ich zainteresowaniami i marzeniami. Wszystkie historie są wymyślone, ale emocje przeżywane są naprawdę. Dzieci uczą się mówić po angielsku w naturalny i swobodny sposób, bo identyfikują się z postacią, którą odgrywają. Na zajęciach tworzą swojego awatara i wymyślają jego życie ze wszystkimi szczegółami.
Spotkania to mnóstwo energii nastawionej na mówienie i interakcję. Każde zajęcia są inne, niepowtarzalne, przygotowane indywidualnie ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dziecka. Metoda na Boba rozwija kreatywność i wyobraźnię, a język angielski staje się dla dziecka czymś naturalnym.”
Karolina Pukszta
„Na lekcje do Kasi uczęszczam od ponad 5 lat. Od początku były to zajęcia nastawione na naukę mówienia i komunikacji po angielsku. Na pomoc kogoś spoza szkoły moi rodzice zdecydowali się, kiedy miałam wyjechać do Stanów Zjednoczonych na finał konkursu „Odyseja umysłu” i potrzebowałam nauczyć się całej roli w innym języku. Lekcje z Kasią skupione były na przełamywaniu bariery i lęku przed wypowiedzią. W pewnym momencie nasze spotkania przyjęły formę rozmowy, którą zaczynałyśmy od zrobienia sobie ulubionej herbaty. Lekcja przypominała spotkanie towarzyskie, podczas którego rozmawiałyśmy o życiu dookoła nas, o architekturze, sztuce, podróżach, gotowaniu. Zdarzało się, że na zajęciach piekłyśmy ciasteczka, czy robiłyśmy risotto. W trakcie naszych spotkań szlifowałam gramatykę i poznawałam nowe słowa. Dzięki temu wciąż poszerzałam słownictwo, dawało to również możliwość używania nowych form gramatycznych, poznanych w szkole. W przeciwieństwie do lekcji angielskiego w szkole nie zaniedbywałyśmy wcześniej poznanych form, a przeplatałyśmy je z nowo poznanymi. Takie rozmowy pozwalały utrwalić wiedzę i były najlepszym przykładem jej zastosowania. Dzięki naszym spotkaniom nie boję się sama zaczynać rozmowy, pytać obcych ludzi o pomoc na ulicy czy sama być tą, która pomaga.”
Bogna Tryc
„Te zajęcia naprawdę mi się podobają. Mogę na nich wyrażać swoją kreatywność, poprzez naukę języka angielskiego, która jest naprawdę przyjemna. Zamiast siedzieć nad stosem książek i wypełniać kolejne zadania, tutaj bawię się, tworzę własny świat, mówię w języku angielskim. Mogę nauczyć się zwrotów, słów, których nie uczą w szkole, a świetnie dopełniają poznaną w niej gramatykę. A atmosfera jest luźna, przyjazna. Nie trzeba się bać, stresować i przejmować błędami. Przecież każdy z nas je popełnia! Także uważam, że taka nauka połączona z zabawą jest świetna.”
Jagoda Ziółkowska
Jak wyglądają zajęcia grupowe?
W Metodzie na Boba dzieci są w centrum procesu nauczania. Nauczyciel – przewodnik stoi z boku i pomaga uczniom, jeżeli tego potrzebują. Dzięki temu dzieci uczą się samodzielności, pracy zespołowej, podejmowania własnej inicjatywy. Nauka odbywa się poprzez doświadczenie, wchodzenie w prawdziwe sytuacje życiowe, podczas których dzieci komunikują się ze sobą. Czytanie i pisanie jest wplecione w gry i zabawy, co sprawia, że stają się czymś naturalnym, bo przydają się w zabawie. Przyjazna atmosfera, zabawa, brak kontroli i uczenia się pod oceny sprawiają, że dzieci uczą się swobody komunikacji.
Zobacz jak wyglądają zajęcia:
Jak wyglądają zajęcia indywidualne?
Na zajęciach indywidualnych uczeń jest w centrum procesu nauczania. Nie korzystamy z podręcznika, ponieważ uczeń może mieć inne zainteresowania niż tematy zawarte w książce. Korzystamy z nieograniczonych zasobów jakie daje nam internet oraz otaczający nas świat. Nauczyciel podąża za uczniem i jego zainteresowaniami wplatając w rozmowę gramatykę i słownictwo. Z młodszymi dziećmi nauka ma charakter zabawy z ulubionymi zabawkami dziecka. Ze starszymi uczniami nauka jest przyjacielską rozmową o wszystkim, co dotyczy ucznia, co jest mu bliskie i ważne dla niego. Na zajęciach pozwalamy sobie na wejście w świat fantazji i marzeń. Uczeń może stworzyć swoje własne, wymarzone życie i w tym życiu wchodzimy w różne role i odgrywamy scenki tak, jakby wszystko działo się naprawdę. Ponieważ atmosfera jest luźna i towarzyszą temu pozytywne emocje dzieci uczą się swobody mówienia po angielsku. Pisanie na Bobie nie ma charakteru wypełniania zeszytu ćwiczeń, ale zawsze jest związane z zabawą. Czytanie również nie polega na czytaniu tekstów z podręcznika, ale jest połączone z tym, co aktualnie robimy, co dotyczy ucznia i jego zainteresowań. Na zajęciach gramy w gry i odgrywamy scenki z życia. Taka forma nauki uczy swobodnej komunikacji po angielsku.
Co wyróżnia metodę:
„Mózgi dzieci nie zostały stworzone do uczenia się przez siedzenie i słuchanie.
Mózgi dzieci zostały stworzone do uczenia się przez działanie, zadawanie pytań i eksperymentowanie”
Gerald Hűther, profesor neurobiologii
brak podręczników,
brak ocen, testów, egzaminów,
odejście od siedzenia w ławkach,
rozwój poczucia własnej wartości,
uczeń w centrum procesu nauczania,
nauka swobody komunikacji po angielsku poprzez doświadczenie i działanie,
rozwój samodzielności, poczucia sprawczości, kreatywność,
dobra atmosfera oparta na współpracy,
Żeby uczestniczyć w zajęciach dzieci
powinny mieć opanowane podstawowe umiejętności społeczne:
- umiejętność współpracy i zgodnej zabawy,
- radzenie sobie ze swoimi emocjami,
- szacunek dla wszystkich osób, które biorą udział w zajęciach
Żeby uczestniczyć w zajęciach dzieci
powinny mieć opanowane podstawowe umiejętności społeczne:
- umiejętność współpracy i zgodnej zabawy,
- radzenie sobie ze swoimi emocjami,
- szacunek dla wszystkich osób, które biorą udział w zajęciach
Jeżeli chcesz, żeby Twoje dziecko uczyło się języka angielskiego:
w sposób zgodny z jego potencjałem oraz potrzebami rozwojowymi,
rozwijało swoje zainteresowania, unikalną osobowość, samodzielność i odpowiedzialność,
zapisz je na zajęcia angielski Metoda na Boba!